Pıtrak Apartmanı – Detay

Cephe Analizi

 

Yapının cephe düzeninde modernist estetiğin diline bağlı kalınarak balkon parapetleri ve çizgisel beton elemanlarla yatay ve düşey dengesi sağlanmıştır.

 

B blok 8. kat 15 no’lu dairenin ön, yan ve arka balkonunda zeminde içinde farklı renk geçişleri bulunan yeşil tonlarında 10×10 cm seramik kullanılmıştır. Yan ve arka cephedeki balkonlarda bu seramik düşeyde de farklı yüksekliklerde pano şeklinde uygulanmıştır. Balkonun bir bölümünde altıgen formunda sarı tonlarında yer seramiği bulunmaktadır. Ön balkonda demir taşıyıcı ile korkuluğa geçmeli olarak tasarlanmış bir oturma bankı bulunmaktadır. Bu bankın oturma kısmı metal üzeri beyaz boyalıdır. Ön cephede balkon parapetlerinin bazı bölümlerinde beton boyalı paneller şerit şeklinde yan yana getirilerek bir tasarım yapılmıştır. Arka cephedeki balkon parapetinde mozaik plakalarla kaplanmış blok şeklinde korkuluklar kullanılmıştır. Bu korkulukların bir kısmında da dolu ve boşluklu yüzeyler yan yana kullanılarak asimetrik bir denge sağlanmıştır.

 

Apartman Ortak Alan Analizi

 

Apartman zemin katında A ve B bloklar için iki ayrı giriş oluşturulmuş ve ortadaki kısım işyeri olarak kullanılmak üzere düzenlenmiştir. Sol taraftaki geniş koridordan arka bahçeye geçiş sağlanmıştır. Bu koridor üzerinde görevliye ait bir daire ve depolar yer almaktadır. Sağ taraftaki merdiven ve asansör arkasında ise kalorifer dairesi ve işyerine ait ıslak hacimler tasarlanmıştır. Arka bahçeye geçişi sağlayan geniş koridorun sol duvarında seramik kaplı panolar üzerinde geçmiş dönemlerdeki kapalı havuz kullanımını simgeleyen “cup” yazısı ve renkli balık figürleri günümüzde korunmaktadır. Arka bahçenin duvarlarında da havuza ait yan fonksiyonlar olan duş, tuvalet, depo gibi mekânların izleri okunmaktadır. Bu yüzeylerde çeşitli desenlerde seramik kaplamaları görülmektedir. Aynı seramikler Cahit Akan’ın çalışma ofisi olarak kullandığı çatı arası dairesinde ıslak mekânlarda kullanılmıştır. Şu anda depo olarak kullanılan bu dairede havuza ait olduğu düşünülen ahşap güneşlenme şezlongları bulunmaktadır.

 

Apartman kapısı önünde, giriş holünde, merdivenlerde ve kat sahanlıklarında zemin malzemesi olarak kullanılan dökme mozaik yakın tarihte yenilenmiştir. Bu kısımlarda A blokta zeminde beyaz seramik, duvarlarda mermer kaplama kullanılmıştır. Duvarda yaklaşık 110 cm yüksekliğe kadar uygulanan mermer kaplama yüzeyler, ritmik bir düzende biraraya getirilerek arka fonunda pembe tonlarında mermerle bir kombinasyon oluşturulmuştur. B blokta ise aynı uygulama bej tonlarında traverten kaplama ve siyah mermer bordürlerin biraraya getirilmesiyle yapılmıştır. Her iki blokta da merdiven ve sahanlıklarda zemin kaplama malzemesi olarak kullanılan mozaik, sadece çatı katına ulaşan merdivende orijinal olarak korunmuştur. Bu dökme mozaik içinde beyaz mozaik parçaları olan siyah ağırlıklı bir renktedir.

 

Her iki blokta merdiven korkulukları yenilenerek alüminyum korkuluklarla değiştirilmiştir. 2017 yılında elde edilen verilere göre orijinal merdiven korkulukları, merdiven eğimi boyunca çizgisel formda giden üç adet profilin dikey elemanlara iki noktadan tutturulmasıyla oluşan yalın bir tasarıma sahiptir. Demir profil ve demir lama ile imal edilmiş korkuluk ve küpeşte bej rengi yağlı boyalıdır.

 

Daire İç Mekân Analizi

 

Çift daire olarak planlanan B blok ve tek daire olarak planlanan A blokta aynı plan şeması uygulanmıştır. Arka balkon ve mutfak büyüklükleri dairelerde farklılaşmaktadır. B blok soldaki dairede mutfağa daha küçük yer ayrılmış olup ışıklığa bakan oda ve bitişiğindeki yatak odası bu sayede daha büyük yapılabilmiştir. B blok orta daire ve A bloktaki dairelerde ise mutfaklar için daha büyük bir metrekare ayrılmış dolayısıyla ışıklığa bakan odaların metrekaresi düşürülmüştür.

İki tarafı bitişik nizam olan yapının 2480 cm olan ön cephesinde üç farklı dairenin salon bölümleri bulunmaktadır. Genişlikleri yaklaşık 630 cm olan derinlikleri 160-250 cm arasında değişen üç adet balkon bulunmaktadır. Salonun daire giriş kapısına yakın olan kısmında yemek bölümü yer almaktadır. Koridorlu bir plan şemasının uygulandığı dairelerde ön kısımda salon, arka cephede iki oda ve koridor boyunca sıralanan ve ışıklıklardan havalandırılan mutfak, küçük oda, banyo ve tuvalet yer almaktadır. Arka cephedeki iki odanın ortak bir balkonu bulunmaktadır. Böylece giriş kapısının doğrudan açıldığı ön kısım yaşama, yemek salonu ve mutfağa ayrılırken, giriş kapısına göre arka kısımda kalan alanlar mahremiyetin daha önemli olduğu fonksiyonlara ayrılmıştır.

 

Salonda yemek ve yaşama alanlarının birbirinden ayrılması ve yatak odalarının evin arka cephesine konumlandırılması modern dönem konut plan şemasında görülen ortak bir özelliktir. Bu plan şemasının oluşumunda aynı zamanda dar parsel, manzara ve caddeye yönelim gibi unsurların getirdiği zorunluluklar rol oynamıştır.

 

Çalışma kapsamında Cahit Akan’a ait B blok 8. katta yer alan 15 no’lu daire ve A blok 4. katta yer alan Meral Özsoy’a ait 4 no’lu daireye girilebilmiştir.

 

Cahit Akan’ın ailesi için tasarladığı B blok 8. kat 15 no’lu dairede özgün kalan bir çok kısım bulunmaktadır. Ahşap kaplama daire giriş kapısı ve pirinç kapı kolu orijinal halde korunmuştur.

 

Salon zeminindeki orijinal zemin malzemesi laminat parkeyle kaplanmıştır. Salon duvarlarında sıva üzeri beyaz saten boya ve bazı duvarlarda (yaşam ünitesinin bir bölümü ve şömine duvarı) ise ince şeritlerden oluşan traverten kaplama kullanılmıştır. Traverten kaplamanın olduğu bölümde salon zemini bir basamak yükseltilerek bu alan gri parlak yüzeyli karo seramik malzemeyle kaplanarak farklılaştırılmıştır. Zemindeki bu değişikliğin sonradan yapıldığı düşünülmektedir. Yerden yükseltilmiş olan bu kısımda orijinal formunda duran ancak dış kaplamasının seramik kaplama yapılarak değiştirildiği düşünülen bir şömine yer almaktadır. Salon tavanında, Cahit Akan beyaz MDF laminat ahşap elemanlarla farklı boyutlarda dikdörtgen çerçeveleri biraraya getirerek askılı bir asma tavan düzenlemesi yapmış ve bu dekoratif elemanların içerisinde gizli aydınlatmalar tasarlamıştır. Ayrıca bu elemanlarla birlikte dokulu, beyaz, kare formlu, taşyünü asma tavan plakalar belli bir derz aralığı bırakılarak tavana yapıştırılmış ve böylece tavanda hareketli bir tasarım yaratılmıştır. Bu detay evin diğer alanlarında da uygulanmıştır. Salondan balkona açılan pencere doğramaları yenilenmiştir. Bu pencerenin olduğu yüzeyde MDF laminat gövdeli lineer bir aydınlatma elemanı tavana askı elemanlarıyla sabitlenmiştir. Salonda farklı duvarlarda ve farklı boyutlarda tekrar eden açık raf sistemleri yine Cahit Akan tarafından tasarlanmıştır. Salonun uzun duvarlarından birinde duvara monte edilmiş beyaz MDF laminat açık raf ve kapalı ünitelerden oluşan asimetrik tasarımlı bir yaşam ünitesi bulunmaktadır. Bu açık raflar duvara beyaz boyalı üçgen biçimli metal elemanlarla sabitlenmiştir. Bu rafların başında ve sonunda yer alan üçgen biçimli bitiş elemanları raf yüzeyiyle farklı biçimlerde birleşmektedir. Örneğin rafın sağ tarafında üst kısma bağlanırken sol tarafında alt kısma bağlanarak asimetrik bir düzen oluşturulmuştur. Bu yaşam ünitesindeki açık raflara simetrik bir şekilde yerleştirilmiş beyaz MDF laminat bir gövdeli iki adet hoparlör bulunmaktadır. Sol taraftaki açık rafın altında yere oturan iki adet dikey formda ahşap laminat gövdeli hoparlör mevcuttur. Yine bu ünitede soldaki açık raflardan birine monte edilmiş iki adet beyaz pleksiglas yüzey ile rafa yerleştirilen kitapların önü kapatılmıştır. Bu ünitenin zemine oturan kısmında üç çekmeceli bir modül ve yine açık raftan oluşan ayrı bir modül yan yana konumlandırılmıştır. Salonda yaşam ünitesinin ön kısmında balkona yakın bölümde bir adet üçlü, üç adet tekli koltuktan oluşan 1980-90’lar Amerikan stilinde desenli kumaş kaplı bir koltuk takımı bulunmaktadır.

 

Mutfak ve salon arasında üzerinde dikdörtgen açıklıkla görsel bağlantıyı sağlayan özel tasarım beyaz MDF laminat bölme duvar görevi gören bir mobilya elemanı tasarlanmıştır. Bu mobilya elemanının salon tarafında zeminle birleştiği kısımda oluşturulan açık raf dergilik/gazetelik olarak kullanılmaktadır. Bu ünitenin önünde dairesel akrilik beyaz lake bir yemek masası ve yedi adet sandalye bulunmaktadır. Yemek masasının arkasında yer alan duvara monte edilmiş ve yerden koparılarak tek ayakla zemine sabitlenmiş gövdesi beyaz MDF laminat, kapakları beyaz MDF lake cilalı boy menteşeli dört kapaklı bir konsol bulunmaktadır. Kulp detayı yerine kapağın üst kısmı eğimli bir şekilde bitirilerek özel bir bitiş detayı uygulanmıştır. Bu konsolun yanında beyaz demir ayaklı, tablası beyaz MDF lake olan dairesel formda üçlü bir zigon sehpa bulunmaktadır. Yemek masası, sandalyeler, konsol ve zigon sehpalar 1970’lerin stilini yansıtan tipik tasarımlardır. Bu konsolun duvara birleşen arka yüzeyine konsolun boyutlarından biraz daha büyük, çerçeve oluşturacak şekilde yeşil keçe monte edilmiştir. Dairenin diğer odalarında da zeminde ve duvarlarda kullanılmaya devam eden bu keçenin 1970’li yıllara ait bir tasarım olduğu düşünülmektedir. Bu bölümde yer alan diğer duvarda açık raf ve çekmecelerden oluşan ünitelerde 1970 ve 1980’lere ait Cahit Akan ve ailesinin kişisel eşyaları ve aileye ait fotoğraflar yer almaktadır. Açık raflarda ve duvara sabitlenen diğer mobilyaların duvara bağlanan yüzeylerinde yeşil keçe kullanılmıştır. Bazı yerlerde açık rafların arasında kalan kısımlarda da dikey olarak yeşil keçe şeritlerle bir arka plan yaratılmıştır.

 

Mutfakta mobilyalar orijinal halinde bulunmaktadır. Zeminde kullanılan seramikler yenilenmiş; mevcut durumda parlak antrasit rengi 30×30 cm seramik bulunmaktadır. Üst dolap ve tezgah arasında özel tasarım ahşap ışık bandı kullanılarak mutfak tezgah aydınlatması yapılmıştır. Eviyenin bulunduğu kenar bantları kullanılmış laminat tezgahta yine üst dolap ve tezgah arasında sağlı sollu iki tane açık raf bulunmaktadır. Salondaki açık raflarda kullanılan bağlantı detayı burada da uygulanmıştır. Mutfak duvarlarında zeminden tavana kadar 20×25 cm beyaz fayans kullanılmıştır. Mutfaktaki orijinal olduğu düşünülen MDF laminat gövdeli dolaplarda kulp kullanılmamış, yine MDF laminat olan kapağın alt veya üst tarafında eğimli bir yüzey yaratılarak kapağın açılması sağlanmıştır. Daha sonradan ilave edilmiş olan dolaplarda ise dairesel krem ve beyaz rengi karışımı mika-plastik kulplar kullanılmıştır. Mutfakta “Roper” marka fırın ve “General Electric” 1979 model avakado yeşili renginde buzdolabı bulunmaktadır. Mutfakta bir adet 70’li yılların stilinde beyaz lake ahşap yemek masası vardır. Buradaki dört adet sandalye 1980’li yılların çizgilerini taşımaktadır. Mutfak sandalyeleri enjeksiyon döküm plastik malzemeden yapılmış, oturma ve sırt kısımlarında deri ve tekstil karışımı minder bulunmaktadır. Bu sandalyelerin benzerleri günümüzde de hala çağdaş tasarımlar olarak üretilmeye devam etmektedir. Işıklığa bakan dar pencere tarafında yer alan tezgahın bitişinde yerden tavana kadar uzanan beyaz boyalı metal üç farklı boyda çizgisel eleman bulunmaktadır. Bu elemanların üst dolabın duvardan taşan kısmına yapısal destek olması amacıyla tasarlandığı düşünülmektedir.

Koridorda, odalara devam eden kısımda orijinal zemin malzemesi yeşil renkli keçe kullanılıyorken, giriş kapısı önü zemininde mutfak ile aynı seramik kullanılmıştır. Burada salondaki mobilyalarla aynı stilde üretilmiş üç kapaklı bir dolap ünitesi yer almaktadır. Tümü MDF’den üretilmiş, gövdesi beyaz, alt ve üst tablası bej rengi kaplama olan alt dolaplar salonda olduğu gibi yine yerden koparılarak tek ayakla zemine sabitlenmiştir. Koridorun devamında dolap içi aydınlatmaya sahip gömme dolap ve konsol yer almaktadır. Koridor ve odalardaki kapı detaylarında, kapının üst kısmında yer alan cam açıklık sürgülüdür. Bu sayede denizden gelecek olan rüzgar kontrol edilebilir hale gelmektedir. Bu kapılarda ayrıca çarpmayı önlemek için stoper detayı yer alır.

 

Çalışma odasında orijinal halde sabit mobilyalar yer almaktadır. Ayakları zemine sabitlenmiş beyaz renkli ahşap çalışma masasının hemen üstünde gizli aydınlatma bulunmaktadır. Odada yer alan tek kişilik beyaz renkli yatak da zemine sabittir. Depolama için beyaz MDF lam aralarında yaklaşık 30 cm boşluk bulunan kapaklı iki adet dolap bulunmaktadır. Alt ünitede dairesel krem ve beyaz rengi karışımı plastik kaplı kulplu üç kapak ve kapakların üzerinde ünite boyunca devam eden bir çekmece bulunmaktadır. Derinliği daha az olan üst dolap ise boy menteşeli kulpsuz iki kapaktan oluşmaktadır. Beyaz dokulu bir yağlı boya ile kaplanmış, taşıyıcı ayakları kare kesitli, kutu profillerden oluşan kare sehpanın yaklaşık 4 cm kalınlığındaki tablası bej rengi lakedir.

 

Çalışma odasının yanında yer alan oturma odasında üçlü oturma grubunun arkasındaki duvarda 1970’lerde yaygın olarak kullanılan pano şeklinde manzara resmi içeren bir duvar kağıdı kullanılmıştır. Bu odadaki gizli aydınlatmayı sağlayan MDF laminat beyaz ışık bandı balkon kapısı önünde yer almaktadır ve tavana askılarla monte edilmiştir. Üçlü, ikili ve tekli ünitelerden oluşan oturma grubunda gövde malzemesi beyaz MDF laminatdır. Oturma ve sırt kısımlarında desenli kumaşla kaplı minderler kullanılmıştır. Bu odada beyaz lake kaplı MDF’den üretilmiş, oturma ve sırt kısmında kahverengi kadife minder bulunan 1970’ler tarzında bir adet İskandinav tekli koltuk vardır. Üçlü koltuğun tam karşısındaki duvarda dört çekmeceli bir konsol yer almaktadır. U şeklinde üç adet metal kutu profil ayakla taşınan, yerden yaklaşık 90 cm yükseltilmiş bu konsolun ahşap bölümleri beyaz MDF laminattan üretilmiştir. Konsolun sağ alt kısmındaki boşlukta metal ayaklara sabitlenmiş iki adet açık raf yer almaktadır. Soldaki boşlukta ise beyaz boyalı demir ayaklı kare biçiminde üzeri siyah deri minderli tabure benzeri hareketli bir oturma elemanı bulunmaktadır. Bu ünitenin üst kısmında duvara monte edilmiş farklı boylarda üç adet açık raf bulunmaktadır. Ortadaki en uzun rafın üst kısmında sağda, alt kısmında ise solda farklı boylardaki raflar yerleştirilerek devamlılık sağlanmıştır. Bu raflar hem kitap depolama hem de sergileme amacıyla kullanılmaktadır. Ortadaki rafın altına monte edilmiş ahşap bir ışık bandı ile rafların en üst kısmında alttaki konsol ile aynı boyda diğer bir ahşap ışık bandı yer almaktadır. Konsolun sol tarafında duvara monte edilmiş elektrikli bir klima (Alarko kat kliması) bulunmaktadır.

 

Yatak odasının zemininde yeşil renkli keçe kullanılmıştır. Aynı keçe duvarlarda da belli bir yüksekliğe kadar devam ettirilmiş ve farklı yüksekliklerdeki bitiş noktalarıyla açılı bir düzenleme yapılmıştır. Oturma odasındaki minderli koltuk takımının iki tekli ünitesi ve İskandinav tekli koltuğun bir adedi bu odada bulunmaktadır. Yatak zemine sabitlenmiş ve yatak başında ceviz laminat ile oluşturulmuş bir panel kullanılmıştır. Yatağın sağ tarafında farklı derinlikte ve genişlikte iki adet yerden koparılmış, panelin uzantısı olan çekmeceler bulunmaktadır. Yatağın sol tarafında mevcutta bu çekmeceler görülmese de orijinal tasarımda aynı detayın olduğu düşünülmektedir. Yatağın karşısındaki duvarda yer alan makyaj masasının arkasında yeşil keçe kaplama zeminden tavana kadar devam ettirilmiştir. Duvara sabitlenmiş üç bölümden oluşan beyaz MDF lam makyaj masasında metal ayaklar kullanılmıştır. Simetrik düzendeki bu ünitede sağ ve solda üç çekmeceli üniteler, ortada ise tek çekmeceli derinliği daha az olan bir ünite bulunmaktadır. Makyaj masasının merkezine yerleştirilmiş duvara monte bir ayna yer almaktadır. Makyaj masasının bir parçası olan ahşap parlak beyaz yağlı boyalı bir tabure de ünitenin ortadasındaki boşlukta bulunmaktadır.

 

Banyoda zeminde 30×30 cm antrasit seramik, duvarda da yaprak desenli beyaz-açık gri renklerde 20×25 cm seramik kullanılmıştır. Banyoda duvara monte edilmiş üzerinde florasanların yer aldığı L/U şeklindeki beyaz MDF laminat ışık bandı tüm duvarlar boyunca devam ettirilmiştir. İçinde çamaşır makinesinin de bulunduğu üst kısmı raflardan oluşan dört kapaklı bir boy dolap bulunmaktadır. Bu boy dolabın yan tarafında alt kısmı çekmeceli ünitelerden, üst kısmı ise kapaklı ünitelerden oluşan dört üniteli bir dolap grubu bulunmaktadır. 

 

4. kat 4. dairede ise zemin malzemesi daire 15’ten farklı olarak 30×60 cm’lik bej-kahverengi tonlarında travertendir. Bu zemin malzemesinin ponza taşının üstüne polyester dökülmesiyle elde edildiği de yönünde de bir görüş bulunmaktadır (Süha Tarman, röportaj, Kasım 2017). Salonun yemek ve oturma kısımlarında zeminde traverten kullanılmamış, döşeme şapı daha düşük kotta bırakılarak bu alanlarda bej rengi kendinden desenli halı kullanılmıştır. Döşeme şapı ile traverten arasında bırakılan bu seviye farkı sayesinde halı ve traverten birleşiminde hemzemin bir bitiş sağlanmıştır. Salonda oturma grubunun bulunduğu uzun duvarda lambri kaplama, mutfak salon arasındaki bölücü duvar üzerinde traverten kaplama üzerine seramik pano çalışması ve kalan duvarlarda da sıva üzeri kirli beyaz saten boya bulunmaktadır. Mutfak ve salon arasında üzerinde dikdörtgen açıklıkla görsel bağlantıyı sağlayan özel tasarım beyaz MDF laminat bölme duvar görevi gören bir mobilya elemanı tasarlanmıştır. Bu mobilya elemanının salon tarafındaki yüzeyinde 45 derecelik açılarla oluşturulmuş derzler içerisinde pirinç çizgisel elemanlar kullanılmıştır. Bu elemanın üst bölümünde yer alan bant içerisinde gizli aydınlatma tasarlanmıştır. Salonda girişte sol tarafta bej-kahverengi tonlarında, dekoratif taş kaplamalı, yaklaşık 110 cm yüksekliğinde, üst tablası ahşap kaplama bir şömine bulunmaktadır. Mevcut durumda şömine olarak kullanılmadığı için bacası da kapatılmış olan bu elemanın ön yüzeyinde birbirinden farklı boyutlarda dikdörtgen nişler yer almaktadır. Şöminenin doğal taş kaplaması ve ahşap üst tablası salon giriş kapısına doğru L şeklinde devam etmektedir. Şöminenin önünde iki adet tekli bir adet iki koltuktan oluşan kahverengi deri kaplı bir oturma grubu yer almaktadır. Salonun balkona açılan kısmında, açıklıkların olduğu dar yüzeyde yemek masası, geniş yüzeyde oturma grubu konumlandırılmıştır. Bu oturma grubunun önünde kare bir sehpa yer almaktadır. Beyaz yağlı boya, metal ayaklı, dikdörtgen yemek masasının tablası beyaz lake ahşap çerçeve içine oturtulmuş cam levhalardan oluşmaktadır. Bu cam levhaların içerisinde farklı renklerde çakıl taşları bulunmaktadır. Yemek masasının takımı olarak sekiz adet beyaz lake masif sandalye vardır. Sandalyelerin oturma kısımları bej rengi kendinden desenli kadife kumaş kaplıdır. Yemek bölümünde iki adet konsol bulunmaktadır. Bunlardan büyük olanı dört kapaklıdır ve masasının arkasındaki duvara yaslanmıştır. İki kapaklı olan diğeri ise balkona bakan cephede, kalorifer peteğinin önünde yer almaktadır. Bu üniteler, yemek masasındaki gibi metal ayaklar üzerinde yükseltilerek yerden koparılmış, beyaz lake masif mobilyalardır. Kapaklarda geometrik formda kabartmalar kullanılarak üç boyutlu bir görüntü yaratılmıştır. Kapağın üst kısmında kapak genişliği boyunca devam eden şeffaf pleksi elemanlar kulp işlevi görmektedir. Her iki ünitenin üst tablasında, yemek masasındakine benzer cam plak arasına sıkıştırılmış taş kullanılmıştır.

 

Salondaki mobilyaların Nazım Özgörkey tarafından üretildiği bilgisi alınmıştır (Meral Özsoy, röportaj, Kasım 2017).

 

Salondaki lambri kaplama duvarın önünde yer alan ana oturma grubu, bej-kahverengi tonlarında, çiçek desenli kadife kumaş kaplı bir üçlü ve iki tekli koltuktan oluşmaktadır. Bu oturma grubunun devamında, mutfak yönünde bej-bordo-yeşil tonlarında çizgili, kadife kumaş kaplı iki adet berjer yer almaktadır. Bu alanda aynı takımın parçaları olan bir kare ve bir dikdörtgen sehpa bulunmaktadır. Masif ceviz ahşap gövdeli bu sehpaların tablasında yine yemek bölümündeki masa tablası benzeri bir detay uygulanmış ve cam arasında beyaz çakıl taşlarının olduğu bir yüzey ahşap çerçeve içine oturtulmuştur. Bu alanda taşıyıcı ayağı traverten kaplama kare prizma bir eleman olan ahşap tablalı tekli bir sehpa da üçlü koltuk takımının yanında yer almaktadır. Salonda ayrıca berjer koltukların arasında bir adet cam kaplı dairesel, masif ceviz iskeletli sehpa bulunmaktadır. Seramik kaplı duvar önünde, yemek takımıyla aynı çizgide üstü cam kapaklı, alt kısmı dolu kapaklı beyaz lake masif bir büfe yer almaktadır.  Salondaki aydınlatma elemanları arasında ana oturma grubunun ve yemek masasının bulunduğu alanda birer adet taşlı avize, ana oturma grubunun köşesinde balkon tarafında bir adet ayaklı abajur, yemek bölümindeki konsol üzerinde iki adet seramik tabanlı beyaz kumaş şapkalı abajur, şöminenin olduğu bölümde bir adet granit taban üzerine oturtulmuş özel tasarımlı seramik gövdesi olan dairesel formda şapkası olan bir abajur bulunmaktadır.

 

Mutfağa salondan ulaşımı sağlayan beyaz MDF lake üzeri oyma desenli çarpma kapı sistemi bulunmaktadır. Mutfağın diğer girişi koridor üzerinde yer alan, üst kısmı sabit kumlama cam olarak tasarlanmış, kanat bölümü beyaz MDF çıtalı bir kapıyla sağlanmaktadır. Salonla mutfağı birbirinden ayıran bölücü mobilya elemanın mutfak tarafındaki yüzeyde çekmeceli ve kapaklı bir ünite yer almaktadır. Mutfakta ocak, eviye ve bulaşık makinesi aynı alanda çözülmüş, buzdolabı ise servis tezgahının devamındaki alt kısmında açık raf bulunan boy dolap ve duvar arasına konumlandırılmıştır. Servis tezgahının arkasında dört kişilik bir yemek masası ve dört adet sandalye bulunmaktadır. Beyaz MDF lake olan masa tablasının formu geniş açılı bir altıgen şeklindedir. Masa ayakları ve sandalyeler MDF üzeri siyah lake boyalıdır. Sandalyelerin oturma kısımlarında kendinden desenli açık bej suni deri kaplama kullanılmıştır. Mutfakta ayrıca üç adet metal siyah boyalı ayağı bulunan, oturma kısmı kare formunda bej rengi suni deri kaplama olan bir tabure bulunmaktadır. Aynı alanda buzdolabının karşısında, ışıklık duvarının önünde iki kapaklı üst kısmı camlı, alt kısmı dolu olarak tasarlanmış, orta bölümünde çekmece grubu bulunan MDF beyaz lake boyalı bir boy dolap bulunmaktadır. Bu boy dolap üzerinde aydınlatma elemanı olarak spot ve florasan yer almaktadır. Bu kısımda ayrıca içerisinde üç adet raf bulunan camlı beyaz renkte küçük bir dolap bulunmaktadır. Masasının arka kısmında bulunan arkasında baca boşluğunun olduğu duvar üzerinde vitray desenli cam bir yüzey bulunmaktadır. Mutfak tezgahlarında Çimstone benzeri kuvars esaslı kompoze taş kullanılmıştır. Mutfak zemininde kahve-bej-sarı tonlarında desenli yer seramiği kullanılmıştır. Duvarlarda ise 20×20 cm düz sarı renkte seramik kullanılmıştır. Mutfak dolapları yapım tarihinden günümüze kadar korunmuştur. Dolaplar MDF beyaz lake boyalı olup dolap yüzeylerinde çerçeve şeklinde kordon kullanılmıştır. Dolap kulplarının kenarları pirinç, orta kısmı üzeri desenli beyaz seramiktir. Mutfak üst dolaplarının üzerinde spot aydınlatma kullanılmıştır.

 

Yatak odasında çizgisel olarak döşenmiş masif ahşap parke bulunmaktadır. Yatak odasında bulunan mobilyalar orijinal haliyle korunmuştur. Yatak odasındaki tüm mobilyalarda MDF lake boyalı üzerinde ritmik şekilde yerleştirilmiş desenler ve kare şeklinde kabartmalar bulunan sarı tonlarında bir malzeme kullanılmıştır. Tüm mobilyalarda bronz metal sarkıt şeklinde kulp kullanılmıştır. Yatak, elbise dolabı, komidin, makyaj masası ünitelerinden oluşan yatak odası mobilyalarının tümünde beyaz boyalı kutu profil çerçeve üzerine oturtulmuştur ve bu taşıyıcı çerçeve metal dairesel ayaklarla yere bağlanmıştır. Yatağın iki yanında bulunan komidinler üç çekmecelidir. Simetrik bir düzende oluşturulan elbise dolabı dört modülden oluşmaktadır ve her modülün üst kısımları ayrı bir kapak sistemine sahiptir. İki tarafta duvara dayalı olan modüller orta kısma göre daha dar olarak tasarlanmış, ortada yer alan iki modülde ise ikişer kapak yapılarak kilit sistemi olan geniş bir ünite elde edilmiştir. Yüksekliği yaklaşık 75 cm olan makyaj masasında iki modül kullanılmıştır. Bu modüllerden biri iki kapaklı; diğer modülde ise kapaklı bir bölüm ve dört adet çekmecesi bulunan bir ünite bulunmaktadır.

 

Plan şemasında koridorun sonunda yer alan oturma odasının zemini yatak odasıyla aynı malzeme olan çizgisel olarak döşenmiş masif ahşap parkedir. Burada meşe kaplama, çıtalı kapakları olan bir gömme dolap bulunmaktadır. Ayrıca bu odada iki adet yeşil desenli ve düz kadife kombinasyonu yapılmış kaplaması olan tekli koltuklar bulunmaktadır. Yine bu odada televizyonun altında açık raf ve çekmecelerden oluşan tekerlekli masif ceviz kaplama bir mobilya ünitesi yer almaktadır.

 

Küçük tuvalette zeminde 25×25 cm beyaz seramik, duvarlarda 20×20 cm sarı ve turuncu tonlarında çiçekli seramik kullanılmıştır. Desenli seramikler, beyaz seramik tuvalet kağıtlığı, lavabo, duvardan çıkışlı lavabo bataryası ve hareketli iki kolu olan havluluk askısı yapının inşa edildiği dönemden beri korunmuştur. Alafranga klozet, zemin kaplaması ve lavabo altındaki dolabın sonradan yapılan tadilatla eklendiği düşünülmektedir.